Triumph Bonneville: unveiled the new range!

Triumph Bonneville, icona british, reborn in 2016 again: in this video, the new range in world premiere!

Triumph Bonneville, ormai lo sai che dopo la nostra love story in Corsica ho un debole per lei. Today is the big day announced, the 28 October, the day the Triumph Bonneville “reborn” to paraphrase the teasing offered by the same English House in recent days. In this official video we see for the first time range 2016, a range that is more articulated with the introduction of new models and of important mechanical interventions, with the distinction now of two motors: 1.200 cc e 900 both cc 8 valvole.

Come the new Bonneville T120 e T120 Black, debutta la Triumph Bonneville Street Twin e la Thruxton changes, si fa più grande, sportiva e potente e aggiunge anche una versione R. After so many years on the crest with a growing public interest, Triumph Bonneville comes the first real change in its modern history, began in 2000. For the first time we see a radical change of engine and chassis as well as design.

I leave you with images, waiting for the press release gives us all the details.

2 comments
  1. ma tu guarda il caso, stamattina stavo guardando, dopo aver commentato la videorecensione della HD 883 Iron 2016 proprio la Triumph Bonneville Street Twin…bella eh, anche se, quando Triumph dice “la più accessibile” however,, mi sa che c’è da preoccuparsi per il portafogli, un pò come per quella compagnia il cui simbolo è un frutto e non è un’ananas nè una pera, che tira fuori sempre lo slogan “il meglio di sempre”….

    1. sull’accessibile sapremo presto il prezzo della nuova gamma, ma se vuoi faccio un azzardo e interpreto: nuovi motori più grossi per tutte, quindi inevitabile aumento di listino che schizza ben sopra la doppia cifra già toccata da Thruxton, Scrambler e T124. Di conseguenza inseriscono una versione che sta un po’ sotto e non spaventa, direi 9.500 Euro, che sono comunque di più di quanto richiesto ora dalla versione base, or 8.690.
      Visto che tu parli di Iron e io parlo di numeri, la piccola HD viene proposta a 10.200 Euro. Non ti resta che iniziare a mettere da parte 🙂

Comments are closed.

You May Also Like